Sunday, October 19, 2008

Yes, Raine made it!!!


Had tryouts for the higher league! Raine did well and found out that he made it!

YES!!!

The kids had one practice and had their first game today! The only thing about this league is that we have to drive around the city for games. Luckily this one was on Sunday but games are normally during weekdays and arenas are not close. I guess the higher you get, the farther you have to drive...

The kids had a good game today! It was 5-1 and we won! Way to go, guys!

3週間にかけて、レインは一つ上のリーグのトライアウトをやってきた。本人はこのリーグに入りたい気持ちが大きく、かなりがんばっていたのが母親の私はよくわかった!最終日のトライアウトが終了し、1週間後になんと、なんと、レインがチームに選ばれた事がわかった!

やったーーーーー!!!

と大喜びのレイン(と私、親の私の方が興奮してたかも!)!

毎週金曜日、夜7時15分からチームの練習があり、ゲームは全てノースヨーク(トロントの北)。しかもほとんどのゲームがウィークデェイの夜6時から(泣)。地図を見ると、どのアリーナも家から高速にのって運転しないといけないとこ。他の親から話しを聞くと、レベルが上がるにつれて、試合の場所が遠くなると。ホテルに泊まってのゲームもあるらしい、、、それを考えると、今の状況はホテルに泊まらないだけいいのかな?

初ゲームはラッキーな事に今日、日曜日の夕方だった。チームの練習が一度だけだったわりには、チームワークがしっかりできていて、結果的に5対1で勝つことができた!みんな、よくがんばったね!

No comments: